Objednávky přijaté v období od 15.9. do 23.9. budou expedovány 24.9. Děkujeme za pochopení. Skrýt


Tento článek jsme pro Vás psali kvůli kilům, která se na většinu z nás nabalí přes Vánoce. Nicméně před plážovou sezónou řešíme stejné problémy. Proč tedy vymýšlet již vymyšlené a dobře fungující? V tomto tréninku se zaměříme se na populární HIIT cvičení (Tabata). Jde o vysokofrekvenční intervalové cvičení, které se pyšní vysokou účinností. Populární je proto, že je to cvičení opravdu nenáročné na výbavu. Aplikovatelné na každý druh pohybu a jednoduché na pochopení.

K čemu je vysoko intervalové cvičení?

Vysoko intervalové cvičení vypadá vskutku jednoduše a už vás možná napadlo, že příliš efektivní být nemusí. Opak je ale pravdou. Oproti běžnému kardio cvičení na rotopedu, kdy si držíte tepovou frekvenci ve správném rozpětí pro spalování. HIIT kardio vyžene váš tep při každém cviku na maximum a přinutí tělo spalovat ještě následujících 24 hodin po cvičení.

Jak Tabatu cvičit?

HIIT cvičení je mnoho různých způsobů. Abychom si nedělali cvičení složitější, ale zábavné, tak se zaměříme na způsob cvičení Tabata, který je velmi často používaný.

Jeden cyklus Tabaty se skládá z 8 intervalů. Každá taková část má 20 sekund cvičení a 10 sekund odpočinku. Celý tento cyklus zabere jen pouhé 4 minuty. Tímto způsobem můžete cykly opakovat do doby, než vaše fyzická kondice vypoví službu.

Na HIIT cvičení vám bude výborným pomocníkem posilovací expandér. V rychlosti si ho můžete připravit na další cvik a zatíží tělo více, než když cvičíte s vlastní vahou. Nezapomínejte hlavně, že na cvik máte 20 sekund.

Cvičební plán

Určitě si nyní říkáte jak na to a v hlavě sestavujete s nadšením plán na cvičení. Ušetříme vám čas a práci. Zde je vzorový cvičební plán na hubnutí. Ocení ho především dámy, protože je zaměřený na nohy, zadek a pevné břicho.

Nejdříve začněte s rozehříváním a protažením svalů. Nestojíte přece o zranění, které Vám znemožní jak cvičení, tak i běžný pohyb. Pak začněte stopovat a cvičit v následujícím pořadí. Cviky jsou navržené tak, aby se střídala obtížnost.

Takže pojďme na to!

U všech níže uvedených cviků:

  • 20 vteřin provádíme cviky
  • 10 vteřin máme pauzu
  • celkem 8x opakujeme
  • pokračujeme na další cvík
  • HUBNEME (a to dlouho po cvičení)

Seznam cviků a instruktážní videa

Hlavně stopky

Důležité je nepodlehnout laxní myšlence počítání intervalů v hlavě. Správně načasované stopky donutí cyklus dokončit. K tomu slouží aplikace na všechny mobilní platformy. Ty obsahují stopky nastavené na jednotlivé intervaly se zvukovým upozorněním.

Existují i písně a v nich zakomponované mluvené upozornění na začátek a konec intervalu. Stopky i písně umí být velmi nápomocné ve vašem snažení.

Aplikace:

Máte k tréninku jakýkoliv dotaz? Napište jej do komentáře pod příspěvkem.

Informace o příspěvku
Zpět do formy nejen po Vánocích ale i před letní dovolenou.
Název
Zpět do formy nejen po Vánocích ale i před letní dovolenou.
Popis
S tímto článkem se dostanete do formy nejen po konzumaci svátečního cukroví. Využít jej můžete prakticky kdokoliv, kdy se rozhodnete se sebou něco udělat. Nezapomeňte ale, že podstatná část úspěchů tkví v jídelníčku. Na rychlé cukry tedy zapomeňte.
Autor
Vydavatel
Healthlife.cz
Logo

Napsat komentář