Už jste o něm slyšeli? Pěnový masážní válec je fitness pomůckou, která vám rozpohybuje a uvolní svaly před cvičením, ale je také vhodný k regeneraci po tréninku. Pojďme se podívat, proč jsou masáže tak důležité a jak vám s nimi může tahle věcička pomoci.

Svaly a fascie

Znáte pojem fasciální tkáň? Touto trojrozměrnou pavučinou  jsou spojeny všechny svaly na těle. Můžeme si ji představit jako vláknitou vrstvu, podobnou bílé bláně pod kůrou pomeranče. Dříve byly fascie považovány za bezvýznamnou část lidského organismu, ale to už naštěstí neplatí. Dnes víme, že jsou plné nervových zakončení, mohou být zdrojem bolesti a ovlivňují držení našeho těla.

Proč je masáž svalů důležitá

Fasciální tkáň má tendenci ke zhušťování a zkracování, proto je potřeba ji regenerovat a pomocí masáží dostávat zpět do formy. Vybrat si můžete z nepřeberné nabídky různých druhů masáží jako jsou sportovní, relaxační, thajské masáže nohou, indické olejové masáže hlavy, zkrášlující medové a čokoládové masáže či automasáže. Masáže nabízí zdravou a příjemnou možnost, jak poskytnout tělu úlevu od bolesti, ale jsou také výbornou prevencí. Ovlivňují náš pohybový systém, rychlost regenerace organismu a oddalují příznaky stárnutí.

Význam automasáže

Pokud máte dostatek času, oddejte se profesionální masérské péči, při které se odpočinete a ulevíte od bolesti ztuhlých svalů. Co když vám ale čas chybí, nebo kvalitní masér není po ruce? Využijte techniku automasáže. Můžete ji aplikovat kdykoliv a kdekoliv a je zdarma. Dobře provedená automasáž vám může pomoci od zatuhlých svalů, zastavit bolest hlavy nebo vás zahřát a připravit na trénink. Je také cestou k duševní a fyzické harmonii a tlakem na správné akupresurní body můžete významně podpořit vaše zdraví.

Zobrazit masážní pomůcky

Automasáž s masážním pěnovým válcem Trigger Point

Automasáž můžete provádět jen za pomocí dlaní a prstů nebo využít masážní rukavice, válce či míčky. Fascie určitě ocení terapeutický dotyk masážních pomůcek, které je svým tlakem uvolní více do hloubky. S jejich pomocí si můžete promasírovat celé tělo a připravit se na cvičení, nebo je využít po tréningu k regeneraci. My jsme pro vás připravili pár tipů, jak si užít automasáž s masážním pěnovým válcem a míčkem.

Jak začít

Před masáží se protáhněte, zaskákejte si na jedné noze, poté na druhé, zakružte rukama. Vnímejte své tělo a prociťte jednotlivé svaly. Proveďte masáž vždy na jednu stranu těla a znovu se zkuste protáhnout. Ucítíte jemný rozdíl mezi namasírovanou a nenamasírovanou stranou. Vaše svaly budou díky cvičení s masážním válcem mobilnější, zvýší se jejich elasticita i váš pohybový výkon.

Masáž zadní strany lýtek

Posaďte se na zem, masážní válec si položte pod lýtka, zapřete se na rukou a nadzvedněte se. Houpejte se dopředu a dozadu a nechte, ať vám pěnový válec masíruje lýtkové svaly. Můžete buď využít jeho podélné masážní části, která je jemnější, nebo “čtverečků”, které jsou určeny pro hlubší masáž. Opakujte 4x, válec posuňte do horní části lýtek a znovu opakujte 4x.

Masáž přední strany lýtek

Klekněte si na všechny čtyři, jednu nohu vysuňte dopředu a válec umístěte pod přední stranu lýtka. Posouvejte se šikmo dopředu a dozadu a opakujte alespoň 4x.

Masáž přední strany stehen

Lehněte si do pozice prkna neboli do planku. Masážní válec vsuňte pod stehna, zapřete se o ruce a pohybujte se dopředu a dozadu. Přední strana stehen může být překvapivě velmi citlivá, proto se nebojte zvolit jemnější stranu válce. Masáž vás nesmí bolet, protože byste během ní svaly spíše zatínali, než uvolňovali.

Masáž zad

Lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou a opřete je chodidly o podložku. Do oblasti lopatek podstrčte masážní válec, zvedněte zadek a nohama se odstrkujte dopředu a dozadu. Překulováním po válci si budete masírovat svaly zad, jejichž zatuhlost může být příčinou bolesti hlavy. Válec můžete také posunout do oblasti beder a krční páteře. Pokud máte másážní válec Trigger Point Foam Roller GRID 2.0 položte ho na délku celé páteře a jemně se po něm převalujte.

Masáž hrudníku

Vlivem sedavého zaměstnání a celodenní práce u počítače můžou být vaše svaly v oblasti hrudníku zatuhlé. S jejich uvolněním vám může pěnový válec pomoci. Lehněte si na břicho, natáhněte jednu ruku do pravého úhle od těla a válec si podsuňte do podpažní jamky. Zapřete se na špičkách nohou a na volné ruce a jemně se po válci posouvejte tam a zpět. Můžete také zůstat stát na místě a ruku pohybovat ve stylu “smetáčku” do půlkruhu těsně nad zemí.

Masáž předloktí

Klekněte si a položte si předloktí na válec před vámi. Pro vyšší kompresi můžete volnou rukou zatlačit do té masírované. Opět rukou pohybujte dopředu a dozadu, čímž si krásně promasírujete svaly, které jsou celý den přetěžované prací u počítače. Stejný cvik můžete využit na obě strany předloktí.

Masáž chodidel pomocí masážních míčků

Stoupněte si a masážní míček vložte pod jedno z chodidel. Pomalu nohou jezděte po míčku tam a zpět a nebojte se zatlačit na místa, která jsou více bolestivá. V případě, že na takový bod narazíte, zastavte a jen ho míčkem jemně masírujte. Stejný cvik můžete provádět i s masážním válcem, ale míčky jsou pro tyto drobné části těla vhodnější.

Jak si vybrat správnou masážní pomůcku

Masážních pomůcek je na trhu velké množství. Může se jednat o pěnové masážní válce, míčky, nebo rukavice. Každý produkt má několik různých variant přizpůsobených tak, aby vám pomohly přesně tam, kde potřebujete. Jak si vybrat tu správnou?

Masážní pěnové válce Trigger Point

Másážní válec Trigger Point Foam Roller GRID je akorát tak velký, abyste si s ním mohli promasírovat všechny svaly toužící po regeneraci. Je lehký a vejde se vám i do batohu.

Oproti tomu másážní válec Trigger Point Foam Roller GRID 2.0 je 2x tak velký a se svou délkou 66 cm je skvělým pomocníkem pro masáž celé plochy zad.

Pokud chcete o své svaly pečovat opravdu do hloubky, sáhněte po tvrzeném másážním válci Trigger Point Foam Roller GRID X. Je vhodný i pro vrcholové sportovce díky své pevnosti regeneruje namožené svalstvo rychleji.

Jeho opakem je masážní pěnový válec Foam CORE Roller , který je z celé nabídky válců nejměkčí a  je ideální volbou pro každého, kdo s válcováním začíná nebo se zotavuje ze zranění.

Speciální váleček jen na předloktí a chodidla hledejte pod názvem Trigger Point Nano Roller. Pomůže vám po celodenní námaze, nebo chůzi na podpatcích a můžete ho používat i jako prevenci vůči syndromu karpálního tunelu.

Kombinaci mezi Foam Roller Grid a Nano Roller pak najdete v masážním válci Trigger Point Foam Roller GRID STK. Díky jeho rozměrům ho můžete používat v kanceláři i na cestách.

Druhy masážních míčků Trigger Point

Masážní míčky jsou vhodné pro masáž menších ploch, jako jsou dlaně, předloktí a chodidla. Nic neváží a bez problémů je schováte do kabelky nebo batohu. Mohou tak pro vás být pomocníky na cestách, doma i v kanceláři.

Masážní míček Trigger Point MobiPoint zlepšuje krevní oběh, urychluje regeneraci a je navržen především pro oblast dlaní a chodidel.

O něco větší Masážní pěnový míček Trigger Point MB1 je vhodný pro kompresi velmi bolestivých míst.
Jeho kolega, největší z nabídky masážních míčků, Trigger Point MB5 je skvělým pomocníkem pro promasírování špatně dostupných partií například v oblasti ramen, hamstringů a hýždí.

Pro ty z vás, kteří potřebují opravdu hloubkovou masáž namožených svalů je tu tvrzený masážní pěnový míček Trigger Point MBX, který imituje tlak lokte profesionálního maséra.

Specialistou na krční páteř a oblast zad je pak dvojitý masážní míček Trigger Point MB2 Roller, který díky automatickému nastavení vzdálenosti dvou míčků dosáhne i na špatně přístupná místa podél páteře.

Zobrazit masážní pomůcky

Informace o příspěvku
Potřebujete uvolnit svaly? Zkuste masážní pěnový válec
Název
Potřebujete uvolnit svaly? Zkuste masážní pěnový válec
Popis
Máte problémy s bolestmi zad či předloktí? Nebuďte obětí populačních problémů způsobených současným stylem života. Poradíme Vám jak uvolnit svaly pomocí masážního pěnového válce a dalších masážních pomůcek.
Autor
Vydavatel
Healthlife.cz
Logo

Napsat komentář